Milia, göz çevresinde oluşan küçük, yuvarlık, sarı ve beyaz arasında ki biri renge sahip olan çıkıntalara verilen isimdir. Tek bir adet olduğunda milium, birden fazla olduğunda ise milia olarak adlandırılır. Göz çevresinde ve elmacık kemiği üstünde sık görüldüğü gibi vücudun her yerinde meydana gelebilmektedir.

Milia Neden Olur?

İnternet üzerinde milia ile alakalı araştırmalar yaptığınızda birçok farklı sebebe ulaşabilirsiniz. Milia’nın oluşumunda rol oynayan en önemli faktör kişinin kendi genetik yapısıdır.

ameliyatsız milia tedavisi

Milia Nasıl Oluşur?

Milia yağ bezelerine benzer yapılar gibi görünüyor olsa da aslında daha serttir. Neden ve nasıl oluştuğuna dair net bir bilgi yoktur. İçeriğine bakıldığında yağlı ve ölü bir deri kalıntısı gibidir ve keratin içerdiği görülmüştür. Ailesel yatkınlıktan dolayı ortaya çıktığı saptanmıştır.

milia tedavisi

Milia Çeşitleri Nelerdir?

Milia bebeklerde ve erişkinlerde görülebilen bir oluşumdur. Bebeklerde ortaya çıkan tipine milium da ednilebilir. Bebeğin doğum anında var olan bu oluşum zaman içerisinde kendiliğinden yok olur. Herhangi bir tedaviye gerek duyulmaz. Erişkinlerde ise primer ve sekonder olmak üzere iki sınıfta görülür. Kendi kendine çıktığı düşünülen milialar primer, herhangi bir hastalık yada bir uygulamadan sonra çıktığı düşünülenlere sekonder milia ismi verilmektedir. Tedavide bu sınıflandırmaların bir önemi yoktur. İkisi de aynı şekilde tedavi edilmektedir.

Milia Tedavisi Nasıl Yapılır?

İnternet üzerinde milia tedavisi adına birçok yöntem görebilirsiniz. Bu yöntemlerin bir kısmı başarılı sonuçlar verirken bazıları olumsuz sonuç verdiğinden terkedilmiştir. Milia tedavisinde sıklıkla kullanılan ameliyatsız yöntemler avantajları ve dezavantajları şu şekildedir;

Lazerle Milia Tedavisi

Lazer birçok cilt yada sağlık probleminin tedavisinde etkin olarak kullanılıyor olsa da bazı tedavilerde başarılı sonuç elde etmek için yetersiz kalabilmektedir. Lazer ile yapılan milia tedavisinde deri yakılır, kistik oluşum serbest kalır ve sıkıştırılarak çıkarılır. Ancak ışığın etkisi net bir şekilde kontrol edilemediğinden milia dışında ciltte de gereksiz yere yanıklar oluşabilir.

Keserek Çıkartma

Milia küçük kesiler ile sıkıştırılıp çıkarılabilir. Uygulanabilir bir yöntemdir fakat kesi büyük olursa gereksiz kesi izleri kalabilir. Bu da can sıkıcı bir durum olabilir.

Radyo Frekansla Milia Tedavisi

Sıraladığımız yöntemlerden en avantajlı olan yöntem Radyo Frekans yani RF’dir. Radyo frekans dalgaları kullanılan bu yöntemde kullanılan ince iğne milia üzerine uygulanır ve bu şekilde eritilerek yok edilir. Deride gözle görülemeyecek kadar küçük bir hasar oluşur ve farkedilecek bir iz kalmaz. Milia tedavisinde kullanılabilecek en pratik ve avantajlı yöntem radyo frekans yöntemidir.

Evde Milia Tedavisi Olur mu?

Bazı solüsyonların (betadin, batikon, alkol gibi) kullanımı ile bölge steril edilerek ucu keskin bir aletle milia sıkıştırılarak çıkarılabilir. Ancak ev şartlarında uygulanması zor olabildiği gibi hem iz kalma açısından hem de farklı komplikasyonların oluşma ihtimalinden dolayı riskli bir durumdur ve önerilmez. Milia tedavisi için başvurulacak en doğru adres bu konuda tecrübeli doktor ve kliniklerdir.

Göz Etrafında Oluşan Yağ Kistleri Tehlikeli midir?

Herhangi bir bilinen tehlikesi yada zararı yoktur. Milia’lar sadece kozmetik açıdan rahatsız edici olan oluşumlardır. Ağrı, acı gibi şikayetlere sebep olmadığı gibi kansere yada farklı bir hastalığa dönüşme ihtimalide söz konusu değildir. Doğru yöntemlerle, tecrübeli eller tarafından tedavi edildiğinde kozmetik açıdan herhangi bir risk içermemektedir. Yani iz kalmadan yok edilebilir.

Milia ile Benzeyen ve Karıştırılan Hastalıklar

Görünüm itibariyle milia ile karıştırılabilen bazı hastalıklar vardır. Şu şekilde sıralanabilir;

Komedon

Gözle görünen kısmı siyah renge sahiptir ve birey parmak yada tırnak ile sıktığında kolayca çıkarabilir.

Molluskum Kontagiozum

İçerisinde sıvı bulunur. Virüslerin oluşturduğu bir yapı olduğundan bulaşıcıdır. Sıkılması tavsiye edilmez.

Sivilce

Kırmızılık vardır ve beyaz bir uca sahiptir. Küçük boyutlarda olduğunda milia ile karıştırılabilir. Kısa sürede kendiliğinden yok olur.

Ksantelazma

Daha büyük bir yapıdadır ve plaka halindedir.

Kis

İçeriği yumuşaktır, dokunulduğunda oynadığı hissedilir.