Hemanjiom, Türkçe ismiyle damar beni olarak ifade edilen hastalık daha çok doğuştan gelen bir hastalıktır. Bir çok anne baba bu rahatsızlığın varlığından habersiz olduğundan çocuklarında keşfeder ve ne yapacaklarını bilemezler. Bu sayfamızda hemanjiom yani damar beni hastalığı hakkında geniş ve kapsamlı bir bilgi sunacağız.

Hemanjiom Nasıl Tedavi Edilir?

Damarda ki hastalıklı yapıların içine ilaç enjekte edilmesi suretiyle yapılan tedeviye skleroterapi ismi verilmektedir. Skleroterapi 60 yıl kadar öncesinde tıpta kullanılan bir yöntemdir ve günümüze kadar gelişerek varlığını sürdürmüş daha yaygın kullanılır bir hale gelmiştir.

Varis, hemoroid, yemek borusu varisleşmesi gibi sağlık problemlerinin tedavilerinde kullanılabilen bu teknik uzun bir süredir hemanjiom vakıalarında kullanılmaktadır ve çözüm vermektedir. Özellikle propranololün etkili olmadığı 2 yaş üzerinde ki hastalarda tek başına kullanılabildiği gibi aynı zamanda radyofrekans ve lazer ile beraber kombine olarak kullanılabilmektedir.

Tedavide ki amaç hastalık söz konusu olan damarın yok edilerek damar beninin kurutulması ve kapatılmasıdır. Kurutulan bu yapı süreç içerisinde vücut tarafından emilmekte ve iyileşme dokuları kalmaktadır. Skleroterapi yöntemi hemanjiom konusunda oldukça etkili ve başarılı bir yöntem olup en doğru tedavi yöntemi hastanın muayene edilmesiyle tespit edilmektedir.

Hemanjiom Nedir?

Yazımızın girişinde de belirttiğimiz gibi tıpta hemanjiom olarak ifade edilen damar beni hastalığı bebeklerde görülen bir rahatsızlktır. İsminden de belli olacağı gibi damarsal bir sorun olan hemanjiom, damarların henüz sebebi bilinmeyen bir şekilde bir araya toplanarak büyümesinden kaynaklanır. Bu damar probleminin kanserleşmesi söz konusu değildir. Yalnız büyümeye başladığında kanama şikayetine maruz bırakabilmektedir.

hemanjiom tedavisi

Hemanjiom Neden Olur?

Hemanjiomun neden olduğu yönünde henüz net bir bilimsel bilgi yoktur. Az önce de söylediğimiz gibi damarların grup halinde birleşmesi sebebiyle oluştuğu bilinmektedir. Halk arasında gebe olan kadınların canının bir şey çekmesi fakat yiyemediği için çocukta hemanjiom olduğuna dair bir düşünce vardır. Bu düşünce bilimsel olmayı, bir doğruluğu yoktur.

Hemanjiom Çeşitleri Nelerdir?

Hemanjiom her ne kadar cilt üzerinden fark edilebilen bir rahatsızlık olarak biliniyor olsa da cilt dışında akciğer, kolon, beyin, böbrek ve karaciğerde ortaya çıkabilen bir problemdir.

Gözle Görülebilen Hemanjiom Nerelerde Görülür?

Hemanjiom daha çok yeni dünyaya gelen bebeklerde görülen bir rahatsızlıktır. Cilt üzerinde meydana gelen sorunlar aşağıda ki bölgelerde görülebilir.

Göz kapağı çevresi: Göz kapağında ya da çevresinde gözlemlenen damar benleri büyüme eğiliminde olabilirler. Ailelerin son derece yakından takip etmeleri gerekmektedir. Kısa süre içerisinde beklenmedik bir değişme söz konusu olursa derhal doktora başvurularak tedavisine başlanılmalıdır.

Dudak ve çevresi: Bu bölgede meydana gelen hemanjiom vakası çok küçük boyutlarda olabileceği gibi, kabuk tutan yaralı şekilde de görülebilmektedir.

Çene Altı: Boyun ve çene altında oluşabilen bu sorun bebeklerin ses tellerinde de meydana gelebilmektedir. Bu tarz hemanjiomlar nefes darlığı, ses kısıklığı gibi sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu gibi bir durumdan şüphe edildiği taktirde teşhis için kulak burun boğaz yani KBB bölümüne başvurulabilir.

Alın Bölgesi: Hemanjiom sorunu alın bölgelerinde olan bebeklerin alınlarının orta kısmında pembemsi kırmızılıkta lekeler söz konusu olmaktadır. Ruj lekesine benzeyen bu türe melek öpücükleri ismi verilmektedir. En tehlikesiz damar beni tipi olan bu vakanın 4-5 yaşlarına kadar kendiliğinden geçerek kaybolması söz konusu olabilir.

Karaciğer Hemanjiomu: Çoğunlukla farklı bir sağlık sorunundan dolayı yapılan herhangi bir görüntüleme ve tarama işlemi esnasında fark edilmektdir. Genellikle yetişkin insanlarda ortaya çıkmaktadır.

Damar Beni (Hemanjiom) Tedavi Edilmeli mi?

Hemanjiom, 10 yaşına kadar kendiliğinden küçülme ve kaybolma izlenebilen bir rahatsızlıktır. Rahatsız edici bir durum söz konusu olması halinde ise bilimsel yöntemlerle bu konuda tecrübeli doktorlar tarafından tedavisi söz konusudur.

Aileler Takipte Olmalı

Anne babalar çocuklarında bulunan damar beninin boyutunu bilmeli ve günden güne takip etmelidir. Bir çok vaka küçülerek kendiliğinden kaybolabilir fakat bazı vakalarda ise kabarma, kanama, büyüme, yayılma gibi durumlar söz konusudur. Küçülmeye başladığında endişe edilmesine gerek yoktur. Fakat büyüme, kanama, kabarma ya da herhangi bir beklenmedik durum söz konusu olursa mutlaka doktora başvurulması gerekmektedir.

Hemanjiom İçin Hangi Doktora Gidilir?

Çoğu anne baba böyle bir sorun fark ettiğinde ne yapacağını ya da hangi doktora gitmesi gerektiğini bilememektedir. Çocuklarınızda hemanjiom olduğunu fark ettiğinizde kalp damar cerrahi uzmanına başvurmanız gerekmektedir.