online randevu tedavi ücretleri

Hemanjiom (Damar Beni)

Hemanjiom, Türkçe ismiyle damar beni olarak ifade edilen hastalık daha çok doğuştan gelen bir hastalıktır. Bir çok anne baba bu rahatsızlığın varlığından habersiz olduğundan çocuklarında keşfeder ve ne yapacaklarını bilemezler. Bu sayfamızda hemanjiom yani damar beni hastalığı hakkında geniş ve kapsamlı bir bilgi sunacağız.

Hemanjiom Nedir?
Yazımızın girişinde de belirttiğimiz gibi tıpta hemanjiom olarak ifade edilen damar beni hastalığı bebeklerde görülen bir rahatsızlktır. İsminden de belli olacağı gibi damarsal bir sorun olan hemanjiom, damarların henüz sebebi bilinmeyen bir şekilde bir araya toplanarak büyümesinden kaynaklanır. Bu damar probleminin kanserleşmesi söz konusu değildir. Yalnız büyümeye başladığında kanama şikayetine maruz bırakabilmektedir.

Hemanjiom Neden Olur?
Hemanjiomun neden olduğu yönünde henüz net bir bilimsel bilgi yoktur. Az önce de söylediğimiz gibi damarların grup halinde birleşmesi sebebiyle oluştuğu bilinmektedir. Halk arasında gebe olan kadınların canının birşey çekmesi fakat yiyemediği için çocukta hemanjiom olduğuna dair bir düşünce vardır. Bu düşünce bilimsel olmayı, bir doğruluğu yoktur.

Hemanjiom Çeşitleri Nelerdir?
Hemanjiom her ne kadar cilt üzerinden farkedilebilen bir rahatsızlık olarak biliniyor olsa da cilt dışında akciğer, kolon, beyin, böbrek ve karaciğerde ortaya çıkabilen bir problemdir.

Gözle Görülebilen Hemanjiom Nerelerde Görülür?

Hemanjiom daha çok yeni dünyaya gelen bebeklerde görülen bir rahatsızlıktır. Cilt üzerinde meydana gelen sorunlar aşağıda ki bölgelerde görülebilir.

Göz kapağı çevresi:
Göz kapağında ya da çevresinde gözlemlenen damar benleri büyüme eğiliminde olabilirler. Ailelerin son derece yakından takip etmeleri gerekmektedir. Kısa süre içerisinde beklenmedik bir değişme söz konusu olursa derhal doktora başvurularak tedavisine başlanılmalıdır.

Dudak ve çevresi: Bu bölgede meydana gelen hemanjiom vakası çok küçük boyutlarda olabileceği gibi, kabuk tutan yaralı şekilde de görülebilmektedir.

Çene Altı: Boyun ve çene altında oluşabilen bu sorun bebeklerin ses tellerinde de meydana gelebilmektedir. Bu tarz hemanjiomlar nefes darlığı, ses kısıklığı gibi sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu gibi bir durumdan şüphe edildiği taktirde teşhis için kulak burun boğaz yani KBB bölümüne başvurulabilir.

Alın Bölgesi: Hemanjiom sorunu alın bölgelerinde olan bebeklerin alınlarının orta kısmında pembemsi kırmızılıkta lekeler söz konusu olmaktadır. Ruj lekesine benzeyen bu türe melek öpücükleri ismi verilmektedir. En tehlikesiz damar beni tipi olan bu vakanın 4-5 yaşlarına kadar kendiliğinden geçerek kaybolması söz konusu olabilir.

Karaciğer Hemanjiomu: Çoğunlukla farklı bir sağlık sorunundan dolayı yapılan herhangi bir görüntüleme ve tarama işlemi esnasında farkedilmektdir. Genellikle yetişkin insanlarda ortaya çıkmaktadır.

Damar Beni (Hemanjiom) Tedavi Edilmeli mi?
Hemanjiom, 10 yaşına kadar kendiliğinden küçülme ve kaybolma izlenebilen bir rahatsızlıktır. Rahatsız edici bir durum söz konusu olması halinde ise bilimsel yöntemlerle bu konuda tecrübeli doktorlar tarafından tedavisi söz konusudur.

Aileler Takipte Olmalı
Anne babalar çocuklarında bulunan damar beninin boyutunu bilmeli ve günden güne takip etmelidir. Bir çok vaka küçülerek kendiliğinden kaybolabilir fakat bazı vakalarda ise kabarma, kanama, büyüme, yayılma gibi durumlar söz konusudur. Küçülmeye başladığında endişe edilmesine gerek yoktur. Fakat büyüme, kanama, kabarma ya da herhangi bir beklenmedik durum söz konusu olursa mutlaka doktora başvurulması gerekmektedir.

Hemanjiom İçin Hangi Doktora Gidilir?
Çoğu anne baba böyle bir sorun farkettiğinde ne yapacağını ya da hangi doktora gitmesi gerektiğini bilememektedir. Çocuklarınızda hemanjiom olduğunu farkettiğinizde kalp damar cerrahi uzmanına başvurmanız gerekmektedir.

30 Soru Var

Doktora Sor
  1. Merve

2. egemen

merhaba 3 yaşında oğlumun yanak bölgesinde doğum lekesi var ara ara kanama yapıyor çok endişeleniyoruz dideral ile tedavi önerildi ama bir faydası olmadı sizin yöntemleriniz oradaki lekeyi geçirir mi?

3. Zeynep Yenin

Merhaba burnumun içind şişlik.cikti ve hemanjiom denildi acaba gerçekten damar toplanması mı ? Burun hemen on kisminda içinde olduğu için korkulacak bir durum var mi?

1. Atilla KAYA

muayene ile değerlendirip tedavi edebiliriz.0532 463 96 82 nolu telefonla iletişime geçebilirsiniz.

4. EYLEM

doğuştan sağ işaret parmağımda kırmızı küçük bir ben var bunun tedavisi nasıl olur?

5. Gulnur ozturk

1yaşındaki oğlum un basının üst kisminda fındık büyük lunde hemanjiom var birde sol kolunda çilek görünümde hemanjiom var amaliyat la bu hemanjiom dan kurtulması mümkün mü?

1. Atilla KAYA

0532 463 96 82 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderirseniz değerlendirebiliriz.kliniğimizde hemanjiom tedavisi ameliyatsız yöntemlerle yapılmaktadır

6. Hasan Korkmaz

Hangi tel numarasına resimleri atalım İzmirde yeriniz nerede

0542 295 52 54 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderebilirsiniz

7. DUYGU

Merhabalar

oğlum 1,5yaşında boynunda leke var doktorumuz geçer dedi ama başka bir doktorda kalıcı olduğunu söyledi. hiç kanama yapmadı ama şuan sanki genişlemiş gibi fikriniz nedir?

8. Mehtap yay

1. Atilla KAYA

göz hastalıkları uzmanı ile görüşmelisiniz

1. Mehtap yay

Goz doktoruna goturduk gozllerinde bir sorun olmadigi yapilan muayne sonucu gozle ilgili bir sorun olmadigi soylendi resimlerini yollasam bir sonuc alabilirmiyim

05426210888 nolu telefona whatsapptan gönderebilirsiniz

9. Nazif

Merhaba benim sol avuç içimde yağ bezesine benziyen bir hemanjiyom var ve işaret parmağımın üstündede bulunmaktadır tam teşhisi konulamasada hemanjiyom dendi tedavisi nedir bi zararı var mıdır?

1. Atilla KAYA

05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğrf gönderin,değerlendirelim,tedavinizi yapabiliriz

10. çağlar

Atilla bey merhaba sag elimde sag ayagımda ve yuzumde hafif bölgesel hemanjiomlar var deri altında kılcal damarlar yüzeysel yayılma seklinde.El ve ayaktakiler yogun olarak kırmızılık deri altında dolasan kan gibi baskı uygulayınca o anlık beyazlasıyor.Nasıl bir tedavi uygulanabilir ve fiyat ne kadara mal olur.

1. Atilla KAYA

kliniğimizde hemanjiom muayenesi ücretsiz gelirseniz değerlendirip tedavinizi planlayabiliriz

11. Sevil

Merhaba. 5 aylık oğlumun doğuştan sol testisinin üstünde hemanjiom var. Sanki gün geçtikçe büyüdü gibi. Ne yapmalıyız bilgi lütfen. Teşekkürler

12. Nurcin Bagirkan

Kizimin kas ustu ve kas icinde bir sislik olustu.once yag bezesi dediler ama sonra buyudu ve rengi koyulasti hemanjiyum olabilir dediler nasil tedavi edilebilir acaba

1. Atilla KAYA

05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderbilir yada muayene için getirebilirsiniz.durumunu değerlendirip tedavisini yapabiliriz

13. Sadık

Yaşım 20 sol üst dudakta 45x38x19mm boyutunda hemanjiom bulunmakta tedavi ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyim.

14. Kubra