Makat çatlağı yani anal fissür hastalığı akut ve kronik olmak üzere iki farklı şekilde görülür. Anal fissür probleminin ortaya çıktığı ilk 15-20 günlük süreç akut dönemdir. Bu süre içerisinde makat çatlağının oluşumuna yol açan sebepler giderilirse ve önlem alınırsa tedavi olmadan kendi kendine iyileşebilir. Ancak herhangi bir önlem alınmaz, nasılsa geçer diye beklenirse kronik döneme geçilerek çok daha zorlu bir dönem başlangıç gösterir.

Makat Çatlağı Basur İle Karıştırılmamalı

Anal fissür ile karşılaşan insanların bir çoğu çevreden ya da internet ortamından öğrendikleri bilgiler ile basur yani hemoroid olduklarını düşünür. Hemoroid kısa vadede çok fazla şikayete neden olan bir hastalık değildir. Ancak oluşumunda rol oynayan faktörlere çözüm üretilmezse ilerleme göstererek çok fazla şikayete neden olmaktadır.

Buna istinaden anal fissür problemiyle karşı karşıya kalan insanlar hemoroid olduklarını düşünerek, ev ortamında buna karşı çözüm bulmaya yaratırlar. Ya da hastalığın oluştuğu bölgeden kaynaklı utanarak doktora başvurmazlar. Hal böyle olunca akut dönemden kronik döneme geçiş yapılır.

makat çatlağı kendiliğinden geçer mi

Kronik Anal Fissür Kendiliğinden Geçmeyebilir

Anal fissür az önce de belirttiğimiz gibi başlangıç safhalarında alınacak önlem ve kullanılacak merhemlerle pratik ve kolay bir şekilde düzelebilir. Ancak hastaların bu problemin makat çatlağı olduğunu bilmesi ve hemoroid gibi hastalıklarla karıştırmaması önemlidir.

Makat çatlağı problemine karşı anuflex isminde ki merhem tercih edilebilir. Bu merhem akut dönemde ki anal fissür problemlerine karşı oldukça etkilidir. Cerrahi yöntemlerle tedavi olmadan önce denenebilir. Bunun dışında kasılan kasların gevşemesi için sıcak su oturma banyosu da cerrahlar tarafından sık yapılan tavsiyelerden biridir.

Sıcak su oturma banyosu ve merhem kullanımı ile herhangi bir iyileşme gözlemlenmiyor ise cerrahi yollarla müdahale edilmesi gerekmektedir.

Makat Çatlağı Tedavisi Çok Kolay

Anal fissür tedavisi günümüzde oldukça kolay ve pratik yapılan bir işlemdir. Herhangi bir kesi, dikiş, pansuman ya da hastanede yatış gibi dezavantajlar olmaksızın botulinum enjeksiyonu ile 3 dakika kadar kısa bir sürede tedavi gerçekleştirilebilir.

Botulinum toksini ismi verilen özel bir ilaç kasılan makat kaslarına enjekte edilir ve böylece bu kasların gevşetilmesi sağlanır.

Tedaviden bir kaç gün sonra kişi iyileştiğini hisseder. Bu dönem içerisinde ve sonrasında kabız kalmamaya özen gösterilmelidir.

Bol su içerek, beslenme düzenini sağlayarak ve bol lifli gıdalar tüketerek kabızlığa çözüm bulunabilir.