Basur Belirtileri Nelerdir?

Tüm sağlık problemlerinde erken tanı en önemli faktördür. Çünkü erken farkına varılan rahatsızlıklarda kişi en az şikayete maruz kalabileceği gibi tedavisi de daha kolay olmaktadır. Makat hastalıklarında gözlemlenen şikayetler normal ya da gelip geçici olmayacağından boş verilmemelidir. Kanama, ağrı, kaşıntı, apse ve akıntı gibi sorunlar kesinlikle ciddiye alınarak doktora başvurulması gerekir.

Basur iç ve dış olmak üzere iki sınıfa ayrılan bir rahatsızlıktır ve günümüzde insanların en çok karşılaştıkları tip iç hemoroid’tir. Dış basur çok fazla karşılaşılan bir basur tipi değildir.

İç Hemoroid Belirtileri Nelerdir?

Makat Kanaması
Hemoroid rahatsızlığının belirtilerinden en sık karşılaşılanı kanama şikayetidir. Dışkılama sırasında meydana gelen kanama dışkıyı çevreleyen şekilde görülür. Dışkılama bittiğinde bu şikayette sona erer. Çoğunlukla kullanılan tuvalet kağıdında da farkedilir. Başlangıç aşamasında olan hemoroidler için 10 dakika kadar kısa bir zaman içerisinde lazer tedavisi olmanız mümkün olabilmektedir.

Anüsten İçinde Ya da Dışarı Çıkan Basur Memesi Oluşur
Başlangıç evresinde yalnızca makat kanaması şikayetine sebep olan basur, herhangi bir tedbir alınmadığı ve önemsenmediği taktirde ilerleyerek farklı sorunların ortaya çıkmasına neden olabilir. Bunlardan biri de doku hasarına uğrayan toplardamarların daha da genişleyerek anüsten dışarı çıkmasıdır. Bu meme türü basurun derecesine göre değişiklik gösterir. Örneğin 1. derecede kişinin farkedebileceği bir meme yokken 4. derece de meme anüs dışında bulunur ve içeri girmez. 3. derecede ise dışkılama sırasında dışarı çıkan meme el yordamıyla içeri sokulabilmektedir.

Ağrı
İçeri sokulmayadan ya da girmeyen meme makat kasları arasında sıkışıp kaldığında tromboze hemoroid durumu söz konusu olur. Türkçe ifade ile bu basur boğulması anlamını taşır. Makat kasları arasında sıkışan meme kişide büyük derecede ağrıya neden olabilir. Normalde hiç bir ağrı şikayeti olmayan rahatsızlık bu derecede kişiye ızdırap olabilir.

Kaşıntı
Makat temizliğinin iyi yapılmaması ya da çok aşırı derecede yapılması kaşıntılara yol açabilir. Örneğin temizliğe önem verilmeyen kişilerin anüslerinde kalan dışkı yoğun kaşıntılara sebep olabilir. Aynı zamanda temizliğe çok önem veren kişilerin ise anüslerini ıslak mendil, sabun, şampuan ya da benzeri kimyasal içerikli malzemeler ile yıkamaları kaşıntı sorunu doğurabilir. Makat temizliği sadece duru su ile özenli bir şekilde yapılmalı ve dışkı kalmaması sağlanmalıdır. Bunun dışında basur memesinin iç çamaşır ile teması doğrultusunda da tahriş olması söz konusu olduğunda kaşıntılar hissedilebilmektedir.

Basur Belirtilerine Maruz Kalındığında Ne Yapılmalı?
Yazımızda en yaygın görülen basur şikayetlerini açıklamalarını yaparak belirtmeye çalıştık. Eğer bu şikayetlere maruz kalıyor ve rahatsızlık duruyorsanız vakit geçirmeden ve rahatsızlığın ilerlemesine sebep olmadan bir genel cerrahi uzmanına başvurmanız gerekmektedir.

Ne kadar erken muayene olur ve teşhis konulmasına olanak tanırsanız bir o kadar avantajlı olacak hem yaşanacak şikayetlere daha az maruz kalacak hem de daha kolay tedavi yöntemleri ile rahatsızlıktan kurtulabileceksiniz.