Makat Çatlağı İçin Hangi Doktora Gidilmeli?

Sitemizde bulunan yazılarımızda makat bölgesinde bir çok hastalık bulunduğundan bahsetmiştik. Bu hastalıkların içinde basurdan sonra en fazla karşılanı ise makat çatlağı problemidir. Makat çatlağı tıp diline anal fissür olarak tanımlanır.

Küçük cam ciziği şeklinde ki yırtılma resmen kişiye ızdırap olmaktadır. İlk başladığı günlerde önlem alınırsa kendiliğinden geçme ihtimali vardır fakat ilerleyip kronikleştiği taktirde maalesef kendi kendine geçmemekte, tedavi olunması gerekmektedir.

Makat Çatlağına Hangi Doktor Bakar?
Makat hastalıklarının tümünün muayene ve tedavisini genel cerrahi uzmanları yapmaktadır. Makat çatlağı tedavisi için proktoloji (makat hastalıkları) konusunda tecrübesi olan bir genel cerrahi uzmanına başvurmanız önerilir. IDEA klinik’lerin tüm şubelerinde görev yapan genel cerrahi uzmanları proktoloji uzmanı olup ameliyatsız ya da en pratik ve modern yöntemlerle tedavi sunmaktadır.

SGK’lı Hastalara Ücretsiz Muayene İmkanı
Makat çatlağı rahatsızlığı olan SGK’lılar, kliniklerimize gelerek ücretsiz muayene olabilir ve rahatsızlıklarının makat çatlağı olup, olmadığını net bir şekilde öğrenebilirler. Bunun yanı sıra dilerlerse botox yöntemi ile 3 dakika kadar kısa bir süre içinde tedavilerini olarak, sağlıklarına kavuşabilirler.

Makat Muayenesi Nasıl Yapılır?
Problemin oluştuğu bölge itibariyle hastalar muayene olup olmamak arasında gidip gelmektedir. Fakat bu konuda oldukça rahat olunmalıdır çünkü doktorların insanların sağlıklı yaşamaları için var olduklarının bilincinde olmak gerekir. Makat hastalığı olanların çoğu çekindiklerinden dolayı rahatsızlıklarının ilerlemesine ve daha fazla ızdırap vermesine sebep olurlar. En son çare yine tedavi olmaktır. Bunun için geç kalmadan ilk farkettiğinizde muayene ve tedavi olmanız sizin için büyük avantaj sağlayacaktır.

Hasta muayene masasına yatırılır ve ilk olarak göz ile muayene edilir. Genellikle basur, makat çatlağı ya da anal hematom vakaları göz ile kolayca teşhis edilebilir. Fakat doktor emin olmak için parmak ya da anoskop muayenesine ihtiyaç duyabilir. Bunun sebebi hem tanıyı doğru koymak hem de farklı bir sorunun olup olmadığını teşhis etmektir.