Anasayfa / Genel / Hemoroid Şişliğine Ne İyi Gelir, Basur Memesi Nasıl Geçer?

Hemoroid Şişliğine Ne İyi Gelir, Basur Memesi Nasıl Geçer?

Basur, çoğunlukla kabızlığın sebep olduğu bir makat hastalığı olup şişlik, ağrı ve kanama şikayetleriyle anlaşılmaktadır. Kabızlık ve ıkınma ile beraber anüste meydana gelen basınç burada bulunan toplardamarların şişmesine sebep olur. Bu şişlik ise basur memesi olarak tabir edilir.

Basur yani hemoroid iç ve dış olmak üzere kendi içinde ikiye ayrılır. Toplumda çoğunlukla görülen tip iç basurdur. Ancak insanlar anüs içinden çıkan memenin dış basur olduğunu düşünür. Dış basur anüs içinde değil makat çevresinde çeşitli büyüklüğe sahip şişliklerdir.

basur çeşitleri

Görselde de göreceğiniz üzere dış basur anüs kenarında ortaya çıkmaktadır. İç basur ise anüsün içinde oluşmakta ve evre atladıkça anüs dışına çıkmaktadır.

İç basur kendi arasında 4’e ayrılır. Bunlar 1. 2. 3. ve 4. evre olarak isimlendirilir. Basur memesinin boyutu ve yapısına göre kaçıncı evre de olduğu tespit edilebilir.

Şimdi bu evreleri sırasıyla paylaşalım.

Basur (Hemoroid) Evreleri

1. Evre: El ya da gözle görülemez. Hemoroidin başlangıç aşamasıdır. Şişlik ya da ağrı olmayabilir ancak kanama söz konusu olabilir. Tecrübeli bir proktoloji uzmanı yapacağı anoskop muayenesi ile kolayca teşhis koyabilir.

2. Evre: Basur memesi küçük boyutludur ancak hissedilmeye başlar. Kişinin dışkıladığı esnada meme anüsten dışarı çıkar ve kişi taharet sırasında hisseder. Dışkılama bittiğinde ise meme kendiliğinden tekrar içeri girer.

3. Evre: Bu evrede ki meme boyutu önceki evrelere göre daha büyüktür. Dışkılama esnasında dışarı çıkar ancak dışkılama sonrasında kendi kendine değil parmak ile itildiğinde içeri girebilir.

4. Evre: Hemoroid en son evresidir. Bu evreye ulaşan basur memesi sürekli anüs dışında durur ve içeri girmez.

3. ve 4. Evrede Tromboze Hemoroid (Basur Boğulması) Olur ve Ağrı Hissedilir
Hemoroidi 1. ya da 2. evrelerde olan bir kişi ağrı ile karşılaşmaz. Ancak 3. ve 4. evrelerde dışarı çıkan meme makat kasları arasında sıkıştığında tromboze hemoroid yani basur boğulması ismi verilen durum gerçekleşir. Makat kasları arasında sıkışan meme kişinin ciddi ağrılar hissetmesine sebep olur.

Ortaya çıkan oturup kalkarken ya da yürürken bile kişinin rahatsız olmasına sebep olur.

basur memesi nasıl geçer

Basur Ağrısı Nasıl Geçer?

Ağrının tamamen ortadan kalkması için tedavi olmaktan başka çare ne yazık ki mümkün değildir. Ancak ağrıların hafiflemesi ve biraz rahatlamak için ev ortamında sıcak su oturma banyosu yapılabilir.

Tabi şikayetlerin azalması için öncelikle kabızlık ve ıkınma sorununa çözüm üretilmelidir. Kabızlığın çözülmemesi halinde şikayetler ne yapılırsa yapılsın devam eder. Üstelik tedavi dahi olsanız kabızlıkla beraber ıkınmaya devam ederseniz hastalık tekrar oluşabilir.

Sıcak Su Oturma Banyosu Nasıl Yapılır?

Öncelikle küvet yada içine oturulabilecek büyüklükte bir leğen sıcak su ile doldurulur. Sıcak suyun zarar vermeyecek ve yanıklara sebep olmayacak derecede olması önemlidir. Ayarladığınız suyun içinde 10 dakika civarı oturabilirsiniz. Bu işlem günde 2-3 sefer yapılabilir. İstenildiği taktirde sıcak suyun içine kurutulmuş papatya çayı eklenebilir. Sıcak su oturma banyosu tedavi edici bir yöntem değildir sadece şikayetlerin azalmasında ve kişinin rahatlamasında önem teşkil eder.

sıcak su oturma banyosu

Basur Memesi Tamamen Nasıl Geçer?

Hemoroid probleminin tamamen ortadan kalkması için cerrahi yöntemlerle tedavi olmalısınız. Ayrıca yazımızın akışında sürekli değindiğimizi kabızlık ve beraberinde getirdiği ıkınma gereksinime son verilmelidir. İnternet ortamından ya da çevreden duyduğunuz evde yapılacak tedavi yöntemleri maalesef iyileşmenizi sağlamaz. Sadece bir süre şikayetlerin azalmasına yardımcı olabilirler. Ancak bu süre içinde hastalık sürekli ilerleme göstererek evre atlayabilir ve şikayetlerinizin de artış göstermesine sebebiyet verebilir.

Kişilerin bir diğer yaptığı hata ise doktordan utanma sorunudur. Hastalığın ortaya çıktığı bölgeden dolayı kişiler ne yazık ki doktora gitmeye çekinir bu yüzden kendisi çözüm bulmaya çalışır. Az önce de belirttiğimiz gibi bu denemelerle sadece zaman kaybederek hastalığın ilerlemesine neden olursunuz. Doktor ve hasta arasında utanılacak bir durum söz konusu değildir. Rahatlıkla başvurarak sağlığınıza kavuşabilirsiniz.

Basur tedavisinde kullanılan yöntemleri bu linkten inceleyebilirsiniz, https://www.ideaklinik.com.tr/hemoroid-basur/

Basur Memesi Patlatılır mı?

İnternet üzerinde bir çok hastamızdan bu tarz sorular alıyoruz. Kişilerin basur memesini patlatması demek anüs içerisinde ki toplardamarı patlatmak demektir. Dolayısıyla bu sizin sadece kan kaybı yaşamanıza neden olacak bir uygulamadır. Kesinlikle hiç bir şekilde memeye zarar verecek uygulamalardan uzak durmanız şiddetle önerilmektedir.

16 Yorumlar

1. Merhaba iki gündür makat arasında kücük bi şişkinlik oluştu. Hala devame diyor biraz aciyor. Ama lavobaya cıkmakta zorlanmiyorum kabızlık sorunumda yok birden oldu neden oldu acaba gecermi ne yapmalıyım

• Merhaba,
      Tuvalette uzun kalıp ıkındıysanız yine makat sorunları olabilir. Anal hematom yada tromboze hemoroid olabilir. Yaklaşık 21 günde eğer fazla ıkınmaz, tuvalette uzun kalmazsanız, kendiliğinden iyileşebilir. Eğer çok fazla ağrının varsa 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alıp gelebilirsiniz.

2. Ameliyattan sonra 3 gün rahat çıktım fakat daha sonra tuvaletimi yaparken müthiş bir yanma dayanılmaz bir acı oluşuyor bu yüzden tuvaletimi yapamıyorum.Sıcak suya otursamda fayda etmiyor bunun için ne yapmayalım?
    İyi çalışmalar..

3. Basur memesi var dışarıya taşmış gibi kanama yok zonklama var bu durum kendiliğinden düzelir mi 3 gün oluyor acı hissi

• Kabız kalıp ıkınmaya bağlı anal hematom, tromboze hemoroid yada anal fissür gelişmiş olabilir. Muayene ile değerlendirmek gerekir. Kabız kalmayın, ıkınmayın, tuvalette uzun kalmayın, Çok sıkışınca tuvalete gidin, dışkılama isteği olunca ertelemeyin.

4. merhaba benim nerdeyse 17 yildir falan makatta dışarda meme var. Fakat cok nadir acı ve az kan olmuştur su ana kadar. Kabızlık surekli yaşamıyorum günde 1 kez büyük tuvalete cikiyorum genel de. Doktora görünmedim ama ne yapmam lazim dedigim gibi buyuk şikayetlerim olmadi nerdeyse 17 yaşından beri var ben de.

• Kanama olduğu için mutlaka anoskopi muayenesi yapılmalı, ve neden saptanmalı. Randevu ve bilgi için 05426210888 nolu telefonu arayabilirsiniz.

5. Ayaklarımı üşüttüm kabızlık yaşamıyorum 2 gün sonra bir şişkinlik oluştu Bugün 3 gün halen duruyor kanama yok ama oturduğumda acıyor sizce bu geçermi ne yapmalıyım

• Ana hematom olabilir, tuvalette uzun kalmak da bu duruma neden olabilir. Eğer kabız kalmaz, Fazla ıkınmaz ve tuvalette uzun kalmazsanız 21 günde düzelir.

6. ılkokul ve lise döneminde 2 ayrı kez yaşadım süreçte dışkılarken ıkınma olmasa bile aşırı miktarda kanama ağrı vs. oluyordu. doktor ilk başta iç duvarda catlak da olduğunu söylemişti.en son yasamamin uzerinden 5 yıl geçti ve bu 5 yıl içinde ağrı kanama vs. şikayetlerin olmadı ama makatın dış çevresinde 2 3 tane meme var. herhangi bir ağrı acı vs yapmıyor ama oldukça rahatsizim.nasil bir çözüm bulabilirim

• Merhaba
      Makat hastalıklarına spesifik çalışıyoruz. Ve makat hastalıklarına ameliyatsız tedavisine yönelik her tür teknolojiye sahibiz. 05426210888 nolu telefondan randevu alıp gelirseniz muayene ile durumunuzu değerlendirip eğer uygunsa tedavisini ameliyatsız yöntemlerle yapabiliriz.

7. Memeyi patlarsam ne olacak zaralimi

8. Doğum sonrasi makat catlagi olustu 7 yildır çekiyorum kabizlik kanama hergün huzursuzum bir caresi varmi acaba

• Merhaba,
      Makat çatlağının tabii ki de çaresi var. Kliniklerimizde ameliyatsız botilismus toksini enjeksiyonu ile tedavi edebiliyoruz. Işinize, yaşamınıza ara vermeniz gerekmiyor. Ayrıca gaz ve dışkı kaçırma gibi riskleri de yaşamamış oluyorsunuz. Beslenme ve tuvalet alışkanlıklarınızı düzenleyin.