online randevu tedavi ücretleri

Anal Fistül

Anal fistül, cilt ile kalın bağırsağın son kısmı arasında iki ucu delik boru şeklinde meydana gelen kanaldır. Perianal fistül ya da makat fistülü olarakta adlandırılır. Bağırsağın son kısmında bulunan dışkı bu borunun iç deliğini de kirletir ve dış delikten sürekli iltihaplı bir akıntı söz konusu olur.

Anal Fistül Neden Olur?
Anüste, nemlenmeyi sağlamakta olan 5-6 adet tükürük bezine benzeyen salgı bezi mevcuttur. Dış salgı deliğinin tıkanması söz konusu olduğunda salgı doku içinde birikir ve bu tekrarladığı taktirde apse meydana gelir. Meydana gelen apse başlangıç aşamasında cerrah tarafından tedavi edilmediğinde kendiliğinden patlar. Apse patladığında apse iyileşir ancak bağırsaktan sürekli kirlendiği için kanal oluşur. Makat fistülleri %99 olasılıkla makatta meydana gelen apseler neticesinde görülür. Diğer oluşum nedeni ise seyrekte görülse anüste meydana gelen travmalardır.

Makat Fistülü Nasıl Anlaşılır?
Makat kenarında pis kokan akıntı söz konusu ise ve akıntı olan bölgede ciltten hafif kabarık ve kanamaya sebebiyet veren çıkıntı varsa anal fistül olma ihtimali büyüktür. Sürekli tekrarlayan apseler, ağrı, kanama ve kaşıntı da söz konusu olabilir.

Fistül Çeşitleri
Fistül basit (inkomplike) ve karmaşık (komplikle) olmak üzere ikiye ayrılır. Makat kasları ile alakası olan fistül tipi basit yani inkomplikedir. Karmaşık olan tip ise komplikedir. Görülen fistüllerin %90’ı inkomplike olup %99 oranında tedavi başarısı vardır. Tedavi ardından dışkı tutamama olasılığı için yok denilebilir. Ancak karmaşık olarak adlandırılan fistül kendi içinde bir çok çeşide ayrıldığı gibi tekrarlaması söz konusu olabilir. İyileşmeme ihtimali ise %50 oranındadır. Karmaşık fistüller uygun şekilde ve etkin yöntemlerle tedavi edilmezse hastada gaz ve dışkı kaçırma sorunları ortaya çıkabilir.

Anal Fistül Tedavisi
Boru şeklinde ki fistül kanal haline getirilir ya da tamamen çıkarılır. Çıkarılan yol açık bırakılır. Meydana gelen yara 3-4 ay içerisinde kapanır ancak bu kişinin sosyal hayatını olumsuz yönde etkilemez.

20 Soru Var

Doktora Sor
  1. Kenan

Marhaba bende fistül hastalığı mevcut ameliyatsız cüzün varmıdır acaba bilgilerinize ihtiyacımız var saygilar

1. Atilla KAYA

laser ile tedavi edilebilir.

2. metin

merhabalar makatımdan sürekli akıntı geliyor pis kokulu sarı renkli iç çamaşırımı pisletiyor günlük yaşantımı etkiliyor.tedavisi ve ücreti nedir?

1. Atilla KAYA

öncelikle muayene ile değerlendirip sorunu tespit etmek gerekir.soruna göre tedavi şekli belirlenir

3. Uğur

Merhaba hocam makatimdan sürekli sarı renkli akıntı geliyor koku yapiyo iç çamaşırını sürekli pisletiyor.ameliyatsiz kurtulabilirmiyim

1. Atilla KAYA

anoskopi muayenesi yapmak gerekir.size en yakın kliniğimize gelirseniz durumunuzu değerlendirebiliriz

4. Esra Nar

iyi günler hocam tuvaletimi yaparken makatımda kesik gibi bir acı duyuyorum anal fistülden şüpheleniyorum nasıl tedavi olabilirim

1. Atilla KAYA

şikayetiniz anal fissüre benziyor,size en yakın kliniğimize gelirseniz muayene ile değerlendirip tedavinizi planlayabiliriz

5. Merhabalar hocam makat içersinde yani anal bölgede siyah sivilce kadar bir büyüklükte şişlik var yaklaşık bu rahatsızlığımi 20 gün oluyor ilk başlarda lavobaya giderken yanma hissi oluşuyordu şuan herhagibi bir belirtisi Yok ama halen şişlik giderk büyüyor ve bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

1. Atilla KAYA

muayene ile değerlendirmek gerekir.hemoroid,tromboze hemoroid yada anal fissürünüz olabilir,değerlendirilmeli

6. Teşekkür ederim hocam yani ameliyat saydığınız hastalıklarda hemoroid toromboze anal fussur hastaliklarin tesisi konulduğunda gerkiyormu veya bu hastalıkların ilaç ile tadavisi mümkün mü

1. Atilla KAYA

bu hastalıkların ilaç yada ameliyatsız yöntemlerle tedavisi yapılabiliyor

7. Merhaba hocam
    Benim yaklaşık 1 aydır makatımda şiddetli bir ağrı var sadece dışkılama esnasında değil sonrasında yürürken ve otururkende anal fissür teşhisi kondu ilaçlar verildi ama hala bir değişim yok rekroskopi ile de bakıldı biley çıkmadı en son Mr çekildi ora da evre 1 anal fistül çıktı ama akıntı falan yok ne olabilir fissürden başka ? Yada tedavi için öneriniz var mı ? Şimdiden teşekkür ederim.

8. berkay

Hocam anal fistul ameliyati kac dakika suruyor

1. Atilla KAYA

anal fistül tipine göre ameliyat süreleri çok değişebilir

9. ilhan

1. Atilla KAYA

durumunuzu muayene ile değerlendirmek gerekir.

10. Serhat

Anal fissür-fistül ameliyatı sonrası denize girilebilir mi?

ameliyatı yapan doktorunuza sormalısınız