Kondilom bir tür siğildir ve HPV (human papillom virüs) ile oluşan bulaşıcı bir hastalıktır. Vücuttakiler verruko vulgaris, verruko plantaris, wart gibi isimlerle anılırken anüs ve genital bölgedekilere daha çok kondilom denir. Tedavisi bir çok yöntemle yapılabilmektedir, en etkili ve başarılı tedavisi radyo frekansla buharlaştırmadır.

Tüm tedavi yöntemlerinde siğilli doku vücuttan uzaklaştırılır. Uzaklaştırılan noktalarda yüzeysel bir yara oluşur ve yara bakımıyla 1-4 haftada düzelir. Süreyi bu kadar değişmesinde tedavi sonrası kullanılan kremler, tedavide kullanılan yöntemler, bölgenin temizliği, yeterince kuru tutulmaması gibi bir çok faktör etkilidir.

Bu sayfada kondilom tedavisinden sonraki süreç ele alınmıştır.

Kondilom Tedavisi Sonrası Öneriler

Bu bölge siğillerinin nemli ortamı sevdiği için tekrar etme eğilimi yüksektir. Tekrarı engellemek için bölge kuru tutulmalıdır.

Gün içinde 4-5 defa taharetlenme şeklinde yıkanmalı ve kurutulmalı, ilgili krem kullanılmalıdır, ne kadar sık yıkanırsa o kadar çabuk iyileşir.

Reçete edilen Kutalin, Furasin, Fucidin gibi bölgesel ürünler önerilen şekilde kullanılmalıdır.

Çok küçük de olsa yenisinin çıktığı fark edildiği anda beklemeden kontrole gidilmelidir.

Yaralar iyileşinceye kadar cinsel ilişkiye ara verilmelidir.

Yıkama, Kutalin Krem uygulaması gibi bölgeye elle dokunulduktan sonra eller sabunla dikkatli yıkanmalıdır.

Kondilom Tedavisi Sonrasında Kullanılacak Krem Nasıl Olmalı?

– Makat bölgesinde mikrop yoğunluğu çok fazla olduğu için kullanılacak kremin mikrop (bakteri) öldürücü etkisi yeterli olmalıdır.
– Hastalığın asıl nedeni virüs olduğu için siğil virüsü HPV ye karşı antiviral etkisi olmalı
– Hastalığın düzeyine bağlı olarak çok tedavide geniş yaralar olabilmektedir bu sebeple yara iyileşmesini hızlandırıcı etkisi de olmalıdır.
– Gerek deride gerekse kıyafetlerde leke yapmamalıdır.
– Kolay sürülebilmeli ve kolay temizlenebilmelidir.
– Normal deri, anüsün içi ve yara bölgesini tahriş etmemelidir.

Tüm bu özellikler açısından bakıldığında Kutalin Krem öne çıkmaktadır. Kutalin Krem yerine Bepanthen Plus (düz Bepanthen olmaz) Krem veya antibakteriyel Furacin veya Fucidin de olabilir ama içerik açısından Kutalin Krem tüm bunlardan daha zengindir.

Kutalin Krem içeriğindeki klorhexidin mikropları ve virüsleri yok eder, dexpantenol, hamamelis virjiniana ve tritikum vulgare yara iyileşmesini hızlandırır, E vitamini ve allantoin deri kalitesini artırır.

Yaralar tamamen iyileştikten sonra yeniden oluşma ihtimalini azaltmak için Veregen Krem veya onun benzeri Veregreen Krem kullanılması yerinde olur.

Veregen Krem yeşil çay ekstresinden elde edilen sinekateshin içerir ve kondilom tedavisinde ve tekrarın engellenmesinde kullanılır.

Kondilom Tedavisi Sonrası Cinsel İlişki Olur mu?

Bu konuda kesin hatlar belirlemek zordur bu sebeple her doktorun yaklaşımı farklı olabilmektedir. Genel yaklaşım tedaviye başladıktan sonra dört aylık temiz geçen dönemden sonra artık bulaşıcılık kalmadığı düşünülür ve cinsel ilişki serbest bırakılır. Ancak bir çok klinik tedaviden sonraki kontrolde siğil yoksa prezervatifle cinsel ilişki önermektedir.

Cinsel partnerin de aynı dönemlerde kontrol ve tedavi olması göz önüne alındığında lezyonların tamamı yok edilip yara zemini iyileştikten sonra cinsel ilişkiye girilebilir. İhtiyaten kondom (prezervatif ) kullanılması yerinde olur. Yaraların kabaca 2 haftada düzelmesi beklenir.

Burada kast edilen cinsel ilişki vajinal ve anal ayırt etmeksizin ele alınmıştır, her iki tür için de geçerlidir.

Kondilom Takip Edilmelidir

Bir çok hastalık gibi bu hastalıkta da tedavi kadar takip de önemlidir. Takipte her seansta ücret alınırsa hasta para vermemek için seansları erteleme eğilimine girebilir, tercihen sonraki birkaç seans ücretsiz yapılmalıdır. Takip önceleri aylık kontroller şeklinde, sonra iki ayda bir ve daha sonra 4 ayda bir muayene şeklinde devam etmeli 4 aylık temiz süreden sonra tamamen iyileştiği kabul edilmelidir.

Idea Klinik 7 şubesinde de seanslardan ücret alınmamaktadır.

Kondilom Aşısı İşe Yarar mı?

Aşı konusunda Dünya Sağlık Örgütü standart geliştirmiş olsa da klinikler ve doktorlar arası uygulamalar değişebilmektedir.
Dünya Sağlık Örgütü’nün önerisi şu şekildedir; 24 yaşından küçük, cinsel ilişkiye girmemiş kadınlar 3 doz aşı yaptırmalıdır. Bu aşılamada amaç kadınlarda sık görülen rahim ağzı kanserinin tek sebebi olan HPV’nin engellenmesidir.

Dünya Sağlık Örgütü’nün bu yaklaşımı dışında anal bölge siğillerinin makat kanserine neden olabileceği ve bunun da aşı ile önlenebileceği konusunda bilimsel yayınlar vardır.

Bir diğer aşı yaklaşımı da şöyledir; anogenital siğil tedavisi devam ederken aşı yapılırsa vücudun bağışıklık sistemi güçlenir, seans sayısı azalır ve tedavi başarı oranı artar. Her ne kadar Dünya Sağlık Örgütü tek görüş bildirmiş olsa da tüm bu ve benzeri görüşlerin de kendi içinde haklılık payları vardır.

Tüm bunların yanı sıra aşıdan para kazanma çabasında olan bazı klinikler en küçük bir yararı olmayacağını bile bile ayak siğili olana bile aşı önerebilmektedir. Ayak tabanı siğilleri aşının etkili olduğu tiplerle oluşmadığı için ayak tabanı siğillerine etkisi olmaz. Bu tür uygulamalarla karşılaşırsanız o klinikten uzak durun.

Kutalin Krem Nasıl Kullanılır?

Kutalin her ne kadar virüs öldürücü etkiye sahip olsa da tek başına kondilomu tedavi edemez, böyle bir beklentiniz olmamalıdır. Kutalin Krem virüsün yayılmasını ve tekrar aynı bölgede çıkma ihtimalini azaltır. Bunun yanı sıra radyo frekansla veya başka yöntemlerle yakıldıktan sonra oluşan yanık alanlarının daha çabuk iyileşmesini, bölgedeki açık yaraların daha az iltihaplanmasını, iyileşme sürecinin daha acısız geçirilmesini sağlar.

Kutalin Krem tedaviden hemen sonra başlanabildiği gibi ilk dışkılamadan sonra da başlanabilir ve şöyle kullanılmalıdır;
Mikrobun yoğun olduğu bölge olduğu için dışkılama sonrası bolca taharetlenerek bölge normal suyla temizlenmelidir. Temizleme işleminden sonra tercihen kağıt havlu ile tüm alan net bir şekilde kurutulmalıdır. Kuruladıktan sonra ince bir tabaka krem sürülmelidir.

Krem kullanımı dışkılama sonrası yapılır ancak gün içinde dışkılama ihtiyacı olmasa da günde 4-5 defa bolca taharetlenip, kurulayıp merhem sürmek iyileşme süresini kısaltır.

Krem uygulandıktan sonra bölgeden ellere virüs bulaşma ihtimaline karşı eller 30-40 saniye sabunlamalıdır.

Referans:
Op. Dr. Atilla KAYA – Kondilom tedavisi sonrası – https://www.ideatip.net/kondilom-tedavisi-nasil-yapilir