Anasayfa / Genel / Makat Neden Kaşınır? Makat Kaşıntısı Yapan Hastalıklar Nelerdir?

Makat Neden Kaşınır? Makat Kaşıntısı Yapan Hastalıklar Nelerdir?

Günlük yaşantımızda bazı dönemler vücudumuzun herhangi bir yerinde anlık ya da bir süre rahatsız edebilen kaşıntı sorunuyla karşılaşabiliriz. Bu konumuzda toplumda çokça karşılaşılan makat kaşıntısını, sebeplerini ve bu sorunun nasıl sona ereceğinden bahsedelim.

Vücudumuzun herhangi bir yerinde süreklilik kazanmış ve rahatsız edici dereceye gelmiş olan kaşıntılar alerjik olabileceği gibi herhangi bir hastalığın habercisi olabilir.

Böyle bir durumda ilk olarak kaşıntı probleminin ortaya çıkmasında rol oynayan faktörün tespit edilmesi gerekmektedir.

Makat hastalıklarının bir çoğu insanların tamamen tedbirsiz davranışlarından dolayı meydana gelmektedir. Kaşıntı da çoğunlukla hijyene önem verilmemesinden dolayı ortaya çıkabileceği gibi makat hastalıklarından kaynaklanan bir problem olabilir.

Bir çok makat probleminde olduğu üzere kaşıntılar da kişinin ihmalkar davranışlar sonucunda da ortaya çıkabilmektedir.

makat kaşıntısı sebepleri

Makat Kaşıntısı Neden Olur?

Bu konuda bir çok sebep söz konusu olabilir. Taharetin iyi yapılmaması ya da aşırıya kaçılması, iç çamaşırın temizliği ya da üretiminde kullanılan kumaş ve boya faktörleri ya da basur, makat çatlağı, kıl dönmesi, anal dermatit ya da kondilom gibi hastalıklar sebep olabilir.

Hijyene Aşırı Düşkün Olmak

Kişisel temizlik ve bakımımız her daim önem taşır ancak bazı insanlar temizlik denildiğinde aşırıya kaçmaktadır. Anüsü sabun, şampuan, ıslak mendil ya da benzeri kozmetik içeren ürünlerin yardımıyla temizleyen insanlar mukoza ismi verilen koruyucu tabakaya zarar verdikleri için kaşıntı problemiyle karşılaşabilirler.

Makat temizliğinde kozmetik içeren ürünler ile değil sadece duru su ile yapılmalıdır.

Aşırıya Kaçmadan Makat Temizliği Önemlidir

Üst başlıkta belirttiğimiz aşırı hijyenik olmanın tam tersine hiç dikkat etmemekte doğru değildir. Makat bölgesinin temizliği her dışkılama sonrasında mutlaka duru su ile muntazam şekilde yapılmalı taharet olmadan çıkılmamalıdır. Ayrıca taharet sonrasında mutlaka temizlenen bölge kurulanmalı ve ıslak bırakılmamalıdır.

Dışkılama sonrasında yapılan taharetin ardından makat bölgesi ıslak kalarak çamaşırın ıslanmasına sebebiyet verebilir. Aynı durum özellikle sıcak havalarda makat bölgesinin terlemesiyle de görülür. Ancak bu bölgenin ıslak ya da nemli kalması kaşıntı problemi bakımından doğru değildir.

Eğer terliyorsanız ve anüs bölgesi ıslanıyorsa dar kesim pantolon, şort, tayt ya da eşofman gibi kıyafetlerden uzak durmalısınız. Sık terleyen bir yapınız varsa belli aralıklarla iç çamaşırınızı değiştirmelisiniz.

İç Çamaşırı Doğru Seçilmelidir

Kullandığınız iç çamaşırların üretiminde kullanılan kumaş, boya ve çamaşırların kullanımında tercih ettiğiniz deterjan, yumuşatıcı gibi ürünlerde kaşıntıya sebep olabilmektedir. Ayrıca kalitesiz tuvalet kağıdı kullanımı da kaşıntı sorununun ortaya çıkmasında rol oynayabilir.

Makatın Kaşınmasında Rol Oynayan Hastalıklar

– Anal dermatit
– Basur
– Anal Fissür
– Kondilom

4 Yorumlar

1. Merhaba Doktor bey, 51 yaşındayım. Makatta sağ tarafımda hafif bir kaşıntı oluyor. Bakınca orada anüsten sağa doğru yatay uzanan sert bir damar gibi kabarıklık var. Benim sadece üşüdüğüm zaman makatta çok ağrım olur. Kalorifere oturunca geçer. Bu kaşıntı tam o sertlik üzerinde. Hematomsa eğer hematomda hafif kaşıntı olır mu?

• Eğer kabızlık çekiyorsunuz makat hastalıklarının görülme olasılığı artar. Kaşıntı makat hastalıklarına hepsinde görülebilen ortak bir belirtidir. Hemoroid yada ana fissür olabilir, muayene olmanızı öneririm. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz.

2. Merhaba benim basur um var .feci şekilde kaşıntı ağrı çekiyorum.gece yatarken kaşınma başlıyor.son zamanlarda ağrılarda oluştu.bana yardım edin

• Merhaba, makat hastalıklarına spesifik çalışıyoruz ve makat hastalıklarının ameliyatsız yöntemlerle tedavisine yönelik her tür teknolojiye sahibiz. 05426210888 nolu telefondan randevu alarak size en yakın kliniğimize tedavi için gelebilirsiniz.