Lipom (Yağ Bezesi) Nedir, Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lipom, genellikle boyun, sırt veya omuz bölgesinde meydana gelen fakat vücudun her bölgesinde görülebilen cilt altında bulunan zararsız yağ deposudur. Ülkemizde çoğunlukla yağ bezesi olarak bilinir ve ifade edilir. Yağ bezeleri yumuşak bir yapıya sahiptir ve ağrılı değildir. Diğer benzer cilt sorunlarına göre teşhisi oldukça kolaydır.

Lipom nadiren zararlıdır, herhangi bir rahatsızlık hissettiğinizde cerrahi yollarla kolayca çıkartılabilir. Her yaştan insanda görülebilen bu cilt problemi cildinizde gelişen yağ dokusunun yavaş yavaş büyümesiyle oluşur.

Yağ Bezesinin Sıkça Karşılaşıldığı Yerler
– Boyun
– Omuzlar
– Karın
– Baldırlar
– Sırt
– Saçlı deri
– Kalça

Yağ dokusunun iyi huylu büyümeleri veya tümörleri olarak sınıflandırılan lipom kanserli olmadığı gibi nadiren zararlıdır. Size herhangi bir rahatsızlık vermiyorsa lipom tedavisi çoğunlukla gerekli değildir.

Lipom Belirtileri Nelerdir?
– Yumuşak olduklarını hissetmek
– Parmağınız ile bastırdığınızda hareket ettiğini hissedersiniz
– Cilt altında bulunmaktadır
– Renksizdir
– Yavaş büyüme gösterir
– En sık boyun sırt ve omuzlarda görülür.
– Mide, uyluk ve kollarda da meydana gelebilir.
– Cildin altında bulunan sinirlere dönüştüğünde acı verebilir.

Lipom Neden Olur?
Oluşumuna dair herhangi bir net bilgi yoktur. Bu cilt yumrularının ortaya çıkmasında genetik faktörler rol oynayabilir. Ailenizde yağ bezesi ile karşılaşılmış ise sizde de oluşma olasılığı yüksektir. Bebeklerde ve çocuklarda nadiren görülürken 40-60 yaşları arasında ki yetişkinlerde yaygındır.

Yağ Bezesi Nasıl Teşhis Edilir?
Doktora başvurduğunuzda tanısı fiziksel bir muayene sonucunda konulabilmektedir. Doktor bezeye dokunduğunda doku hareket ediyor, yumuşak ve acımıyor ise lipom olduğunu hem bu muayene hem de göz ile kolayca anlamaktadır.

Dokunulduğunda ya da herhangi bir zaman aralığında acı ve ağrı söz konusu oluyorsa biyopsi ihtiyacı duyulabilir. Bunun için de tedavi sırasında test için küçük bir cerahat alınarak laboratuvara gönderilir. Testin amacı ortada herhangi bir kanser ihtimali olup olmadığını anlamak içindir. Lipom her ne kadar kanserin söz konusu olmadığı iyi huylu bir tümör olsa da kanserli olan yağ dokuları ile karıştırılabilir.

Lipom Nasıl Tedavi Edilir?
Yazımızın akışında da bahsettiğimiz gibi yağ bezesinin varlığı hiç bir problem oluşturmamaktadır. Yalnız görünen bir bölgede oluştuğu taktirde estetik kusur olarak görülebilir. Bu doğrultuda talebiniz üzerine doktorunuz tedaviye alacak yağ bezesinin çıkarılmasını sağlayacaktır.

Lipom Ameliyatı
Ameliyat denildiğinde insanlarda şüphesiz ön yargı ve korku oluşmaktadır. Fakat bu yağ bezesi ameliyatı için korkulması yersiz bir durumdur. Uzman bir doktor tarafından yapıldığında 3-4 dakika kadar kısa bir sürede gerçekleştirilebilir. Uygulanacak 1cm kadar küçük bir kesi sayesinde yağ dokusu alınır ve ardından gizli dikiş ile kapatılır. Gizli dikiş sayesinde normal dikişte ki kılçık görüntüsü oluşmaz ve böylece çirkin bir görünüm meydana gelmez. Çoğu uzman normal dikiş uygulayarak dikiş izinin kısa sürede yok olacağını söyler fakat bu pek gerçeği yansıtmaz.