Lipom, genellikle boyun, sırt veya omuz bölgesinde meydana gelen fakat vücudun her bölgesinde görülebilen cilt altında bulunan zararsız yağ deposudur. Ülkemizde çoğunlukla yağ bezesi olarak bilinir ve ifade edilir.

Yağ bezeleri yumuşak, yapıya sahiptir ve ağrılı değildir. Diğer benzer cilt sorunlarına göre teşhisi oldukça kolaydır. Yağ bezesi tedavisi 2 dk kadar kısa bir sürede mümkündür.

yağ bezesi tedavisi

Lipom nadiren zararlıdır, herhangi bir rahatsızlık hissettiğinizde cerrahi yollarla kolayca çıkartılabilir. Her yaştan insanda görülebilen bu cilt problemi cildinizde gelişen yağ dokusunun yavaş yavaş büyümesiyle oluşur.

Yağ Bezesi Nasıl Tedavi Edilir?

Yazımızın akışında da bahsettiğimiz gibi yağ bezesinin varlığı hiç problem oluşturmamaktadır. Yalnız görünen bölgede oluştuğu taktirde estetik kusur olarak görülebilir. Bu doğrultuda talebiniz üzerine doktorunuz tedaviye alacak yağ bezesinin çıkarılmasını sağlayacaktır.

Eklemler veya kemere gelen bölgelerde olması durumunda ezilmeye bağlı olarak ağrı yapabilir. Tek tedavi yöntemi cerrahi olarak çıkarılmasıdır.

Lipom Ameliyatı

Ameliyat denildiğinde insanlarda şüphesiz ön yargı ve korku oluşmaktadır. Fakat bu beze ameliyatı için korkulması yersiz durumdur. Uzman doktor tarafından yapıldığında 3-4 dakika kadar kısa sürede gerçekleştirilebilir.

Uygulanacak 1cm kadar küçük bir kesi sayesinde yağ dokusu alınır ve ardından gizli dikiş ile kapatılır. Gizli dikiş sayesinde normal dikişte ki kılçık görüntüsü oluşmaz ve böylece çirkin bir görünüm meydana gelmez.

Çoğu uzman normal dikiş uygulayarak dikiş izinin kısa sürede yok olacağını söyler fakat bu pek gerçeği yansıtmaz. Bölgesel uyuşturmayla rahatlıkla yapılabilmektedir. Ameliyatın bilinen riski yoktur. Ameliyattan hemen sonra sosyal yaşama ya da işe dönülebilir. Yani ciddi bir ağrı olmaz.

Yağ Bezesi Nerelerde Olur?

• Boyun
  • Omuzlar
  • Karın bölgesi
  • Baldırlar
  • Sırt
  • Saçlı deri (saçlı derideki beze şeklinde değil kist şeklindedir)
  • Kalça

Aslında deri altı yağ dokusunun olduğu her yerde yani kafa derisi hariç her yerde olabilir.  El içi ve ayak tabanında görülme sıklığı diğer vücut bölgelerine kıyasla daha azdır.

Yağlı dokunun iyi huylu büyümeleri veya tümörleri olarak sınıflandırılan lipom kanserli olmadığı gibi nadiren zararlıdır. Size herhangi bir rahatsızlık vermiyorsa lipom tedavisi çoğunlukla gerekli değildir.

Lipom (Yağ Bezesi) Neden Olur?

Oluşumuna dair net bilgi yoktur. Bu cilt yumrularının ortaya çıkmasında genetik faktörler rol oynayabilir. Ailenizde yağ bezesi ile karşılaşılmış ise sizde de oluşma olasılığı yüksektir. Bebeklerde ve çocuklarda nadiren görülürken 40-60 yaşları arasında ki yetişkinlerde yaygındır.

Lipom Belirtileri Nelerdir?

• Yumuşak olduklarını hissetmek
  • Parmağınız ile bastırdığınızda hareket ettiğini hissedersiniz
  • Cilt altında bulunmaktadır
  • Renksizdir
  • Yavaş büyüme gösterir
  • En sık boyun sırt ve omuzlarda görülür.
  • Mide, uyluk ve kollarda da meydana gelebilir.
  • Cildin altında bulunan sinirlere dönüştüğünde acı verebilir.

Yağ Bezesi Nasıl Teşhis Edilir?

Doktora başvurduğunuzda tanısı fiziksel muayene sonucunda konulabilmektedir. Doktor bezeye dokunduğunda doku hareket ediyor, yumuşak ve acımıyor ise lipom olduğunu hem bu muayene hem de göz ile kolayca anlamaktadır.

Dokunulduğunda ya da herhangi bir zaman aralığında acı ve ağrı söz konusu oluyorsa biyopsi ihtiyacı duyulabilir. Bunun için de tedavi sırasında test için küçük, cerahat alınarak laboratuvara gönderilir. Testin amacı ortada kanser ihtimali olup olmadığını anlamak içindir. Lipom her ne kadar kanserin söz konusu olmadığı iyi huylu  tümör olsa da kanserli olan yağ dokuları ile karıştırılabilir.

Lipom Ağrı Yapar mı ?

Normal diğer canlı dokular kadar ağrı yapar, yani normalde ağrı yapmaz ama ezilme yaralanma gibi durumlarda ağrı olur. Eklem yerleri, kalçaların oturma alanı, kemerin denk geldiği yerler gibi alanlarda ezilerek ya da sıkışarak ağrıya neden olabilir.

Lipom Kanserleşir mi ?

Bu sorunun cevabı nettir, lipomlar asla kanserleşmez. Büyüyebilir ama kanserleşme ihtimali yoktur. Ancak liposarkom denilen başlangıçtan itibaren kanser olan hastalık ayrı bir durumdur. Liposarkom kötü huylu olsa da öldürücü değildir, cerrahi olarak çıkarılması yeterli olmaktadır.

Kanserli Yağ Bezesi Belirtileri Nelerdir?

Yağ bezesine lipom, yağ dokusu kanserine liposarkom denir. Liposarkom çok seyrek rastlanan başka organlara sıçramadığı için öldürücü olmayan ama alındığı yerde çok tekrarlayan bir tümördür.

Yağ dokusu kanserinin kesin teşhisi patoloji uzmanı tarafından mikroskop incelemesiyle konur.

Kanserli yağ bezesi belirtileri şunlardır:

• Kanserde deri altındaki şişlik şekilsiz ve yaygındır (bezede fındık, ceviz veya yumurta gibi net şekillidir)
  • Kanserli yağ dokusu daha yumuşaktır (bezenin kapsülü olduğu için biraz daha serttir)
  • Ultrason görüntüleri farklıdır, radyoloji uzmanı büyük oranda ayırt edici fikirler verir.

Ameliyatta şu belirtiler vardır;

• Yağ bezesi daha koyu renkli kahverengine çalar renktedir, normal beze sarı renklidir.
  • Kanserde kapsül yoktur ve buna bağlı çevre dokudan ayıran sınır net yoktur, bezenin kapsülü vardır ve çevre dokuyla sınırları net ayrılır.
  • Kanserli yağ bezesi hafif sıkıldığında ezilerek dağılır, lipom daha serttir ve ezilmez.
  • Kanserli yağ bezesi çok hızlı büyüdüğü için genellikle daha büyüktür.

Lipom (Yağ Bezesi) Tedavisi İçin Hangi Doktora / Bölüme Gidilir?

IDEA Klinikleri olarak yağ bezesinde olabildiğince en küçük kesi ile tedaviler uygulamaktayız. Tüm kliniklerimizde yeterli donanıma sahip ve lipom tedavisinde oldukça tecrübeli genel cerrahi uzmanları hizmet vermektedir.

Lipom (Yağ Bezesi) Nedir, Tedavisi Nasıl Yapılır?” yazısında 44 düşünce

1. Mustafa akdeniz diyor ki:

Yanağımda 2 cm büyüklüğünde yağ bezesi var. Ameliyat dışında seçenek var mı ve ameliyat sonrası ız kalır mı ?

• Doktorunuz diyor ki:

Cilt altı yağ bezelerinin tedavisi geleneksel cerrahi yöntemlerdir. Estetik amaçlı dikiş atılır, yinede hafif çizgi şeklinde bir iz kalabilir.

2. cem cavus diyor ki:

Merhaba, ensemle boynumun birleştiği hemen hemen kulağıma paralel hizada bir yağ bezesi var. hic agri yapmayan bu beze bir iki gündür siddetli bir agriya neden oluyor, rastlantı mı bilmiyorum ama bu gün ensemde pötür pötür kızarıklıklarda oluştu, hangi bölüme gorunmem gerekiyor, saygılar

• Doktorunuz diyor ki:

Genel cerrahi görünebilirsiniz. Yağ bezelerin de iltihap görülebilir. Yada 05426210888 nolu telefondan size en yakın kliniğimizi öğrenip tedavisini en uygun şekilde yaptırabilirsiniz.

3. Sevtap diyor ki:

Doktor bey sol gözümün üzerinde yani köşesinde yağ bezesi var alımı için korkuyorum ama aldırmak ta istiyorum napıcam

4. Faruk Öztürk diyor ki:

Merhaba hocam, vücudumun çeşitli yerlerinde 15-20 arasında beze mevcut. Gün geçtikçe çoğalıyor ve var olanlar da büyüyorlar. Hepsini tek seferde aldırabilir miyim? Tekrar oluşmaması için ne yapabilirim?

• Doktorunuz diyor ki:

Hepsi tek seansta alınabilir. Kapsülü ile çıkarılabilirse Aynı yerde tekrar oluşmaz fakat yenileri çıkmaya devam edebilir. 05426210888 nolu telefondan bilgi ve randevu alabilirsiniz

5. Emirhan diyor ki:

Gözümün tam altında karpuz çekirdeği büyüklüğünde 0,5 cm yaklaşık bir yağ bezesi var yüzümde olduğu için iz kalmasını istemiyorum bunu izsiz bir şekilde almak mümkün müdür? Bi kaç yere sorum Radyoterapi yöntemini önerdiler radyoterapi yaparsam tekrarlama şansı var mı?

• Doktorunuz diyor ki:

Net bir bilgi vermek için görmek lazım, muayenemiz ücretsiz gelirseniz ayrıntılı bilgi verebiliriz.

6. Ramazan diyor ki:

Merhaba hocam, benim ensemin üstünde yağ bezesi var. 2 kere ameliyat oldum. 1.de özel hastanede ameliyat yapıldı lakin 1 sene geçmeden yine tekrarladı. Diğerini devlet hastanesinde yaptırdım. Doktor kemiğe yapışmış temizleyemedim dedi. 1 sene geçmeden yine tekrarladı. Artık ümidim kalmadı. Açıkçası ameliyattan çekiniyorum. Lokal anestezi ile 2 kere başarısız sonuç aldım. Bu konuda ne önerirsiniz.

• Doktorunuz diyor ki:

Ense kemiğine yapışıksa beyin cerrahisi veya ortopedi uzmanı genel anestezi altında daha ciddi bir operasyonla alabilir.

merhaba Bilge
      lipomlar iyi huylu oluşumlardır fakat fazla büyüyünce bazı fonksiyonları engelleyebilir.bu nedenle büyümeden tedavi etmekte fayda var,en azından daha az iz kalır

7. Cengiz diyor ki:

Selam hocam benim sağ bacağımın uyluğunda gözle görülemeyen tesadüfen elimle hissettiğim küçük bir sertlik var ağrı yapmıyor neyim olabilir.

8. Haydar uğur tepe diyor ki:

karın alt kadrana yakın lokalizasyonda batın ön duvarda kas planları arasında transvers çapı 71mm ‘ye kalınlığı 28 mm’ye ulaşan (tüm sekanslarda yağlı dokular ile eş sinyal özelliği sergiliyen ve lipom lehine değerlendirilen) nodule lezyon izlenmiştir.

9. Fatih diyor ki:

Hocam benim boynumda var kulak altında fakat 15 yaşındayım 9 yaşında doktora gitmiştim 15 16 yaşlarında kaybolur demişti birazda korkuyorum ne yapmalıyım

10. Emre diyor ki:

Hocam kolay gelsin benim alnım da mercimek kadar üç tane var görüntüsü beni çok rahatsız ediyor ama aldırmaya da korkuyorum iz kalacak diye iz kalırsa aldırmanin bir anlamı kalmamış gibi geliyor

• Atilla KAYA diyor ki:

rahatsılık veriyorsa tedavi edebiliriz.küçük olduğu için ameliyatsız yöntemlerle alabilirz.05426210888 nolu telefona whatsapptan fotoğraf gönderin değerlendirelim

11. Fazilet Günnecik diyor ki:

Omzumun arka tarafında lipom oluştu 2 kez ameliyat oldum ama yeniden oluştu aynı yerde kesin çözüm nedir hocam bu böyle tekrarlıyacak mı sürekli Saygılar

12. HAKAN ERGÖREN diyor ki:

MERHABA HOCAM VÜCDUMUN HERYERİNDE LİPOM VAR DEFALARCA ALDIRDIM BIKTIM USANDIM HER YERİM JİLETLİ GİBİ CERRAHİ HARİÇ BAŞKA BİR YÖNTEM VARMI TEŞEKKÜR EDERİM

13. Arzu diyor ki:

Merhaba hocam kulak arkamda top gibi bir sertlik var ve hareket ediyor gün geçtikçe büyüyor sanki kesinin iz bırakmasından çok korkuyorum yardımcı olabilir misiniz

14. Melike diyor ki:

Hocam kafamda 2 yltane yağ bezesi var ama sürekli ağrı yapıyor iltihaplaniyor bu durumda ne önerirsiniz direk tedavi olabilir miyim? Hiç kurumuyor

15. ergin diyor ki:

Merhaba vucudumda çok sayıda yağ bezesi bulunmakta daha önce 4 adet aldırdım kollarımdan. Tek seferde en fazla bu kadar mı alınabiliyor.

16. Azize diyor ki:

Ust goz kapagi altinda yag dokusu gozlerimin sis ve yorgun gorunmesine sebep oluyor estetik acidanda hosuma gitmiyor… konuyla ilgili bilgilendiriseniz sevinirim