online randevu tedavi ücretleri

Siğil Ne Zaman Geçer, Nasıl Tedavi Edilir?

Siğil bebekler dahil her yaşta ki insanda olabilecek bir problem olup, mikrobik bir hastalıktır. Kişinin kendi kendine bulaştırabileceği bir problem olduğu gibi başka insanlara bulaşması da söz konusudur. Siğil konumuza önce neden ve nasıl oluşur anlatarak başlamak isteriz.

siğil nasıl tedavi edilir, ne zaman geçer

Siğil Neden Olur?

Siğil az evvelde bahsettiğimiz üzere mikrobik bir rahatsızlıktır. Kısaca HPV denilen human papillom virüs siğil oluşumunda rol oynayan sebeptir. Bu virüsün sebep olduğu siğil vak’aları son derece bulaşıcıdır. Siğilini bulunan bir kişinin siğilli bölgesinden bir başka bölgesine bulaşabileceği gibi farklı kişilerle temasında da bulaşabilmektedir.

Siğilin Bulaşma Sebepleri Şunlardır

– Siğili olan kişilerin siğilli bölgesiyle temas
– Ağızda söz konusuysa aynı kaşık, çatalı kullanma veya öpüşme
– Genital siğil söz konusuysa cinsel ilişki
– Makatta siğil mevcutsa anal ilişki veya taharet musluğu
– Havuz, hamam ve sauna gibi ortak kullanım alanları

Siğil Kaşınır mı?

Siğil dışarıdan bakıldığında her ne kadar kabarık bir cilt gibi görünse de aslında yapı olarak oldukça farklıdır. Cilde göre çok daha hassas bir yapıdadır. Kalça arası gibi hava almayan kapalı bir bölgedeyse devamlı nemlidir. Bu farklılıklar yanma, kaşınma ve tahrişten dolayı kanama gibi yakınmalara sebebiyet verebilir. Kaşınma hissi maalesef kaşıntı ilacı kullanımı ile sona ermez. Siğil tedavisi yapıldıktan sonra tamamen biter.

Siğil Acır mı?

Kaşıntı da olduğu gibi acımasının sebebi de farklı yapıda olmasından kaynaklıdır. Çok kaşındığında insanlar dayanamaz ve kaşırlar buna istinaden ise siğil tahriş olduğu için acı ortaya çıkar. Genital bölgelerde söz konusu olan siğiller ise sürekli neme maruz kaldığından daha çabuk tahriş olacağı gibi daha çok acırlar. Ayak altında mevcut olan nasır benzeri siğiller de vücudun ağırlığı üzerine binip baskı altında kaldığından acımaktadır.

Siğil Kanar mı?

Siğil normalde kanamaya neden olan bir rahatsızlık değildir. Ancak sert müdahale edildiğinde koparak düşebilir ve bu alanda kanama söz konusu olabilir. Ancak kanama çok yoğun değildir birkaç dakika içinde pıhtılaşarak kendi kendine durur.

Siğil Tedaviyle Geçer mi?

Toplumda siğillerin geçmediğine göre yönelik bir düşünce ve inanış vardır ancak bunun aslı bulunmamaktadır. Tedavi uygulandığı taktirde siğiller tamamıyla yok edilebilir. Ancak doğru tedavi yönteminin uygulanması gerektiği gibi bir süre takip edilmesi gerekmektedir. Özellikle genital bölgelerde ortaya çıkan siğiller tedavi edildikten sonra sıkı bir takip gerektirir. Hasta tedaviden bir süre sonra tekrar doktora muayene olmalıdır. Olmadığı taktirde büyük oranda tekrarlayacaktır. Çünkü müdahale yapıldıktan sonra ki dönemde kontroller yapılarak daha önceden nüfuz etmiş olup yeni çıkan siğillerin olup olmadığı gözlemlenmelidir.

Siğil Belirtileri Nelerdir?

Siğil konumuzun başında da bahsettiğimiz gibi HPV virüsünün sebep olduğu lezyonlardır. Kişiden kişiye ya da kişinin kendi kendine bulaştırdığı bir sorundur. Sadece kişilerin teması değil ortak kullanılan alan ya da eşya ile de geçebilir. Ancak virüs geçer geçmez var olmaz ve anlaşılmaz. Bir süre sonra herhangi bir belirti olmadan ortaya çıkar. Virüs bulaştıktan sonra bağışıklık sistemi ile bir savaş içerisine girer ve kişinin bağışıklık sistemi virüsle mücadele edebilecek bir güçte değilse siğiller ortaya çıkar.

Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavide kullanılan bir çok yöntem olmasına karşın daha çok aşağıda sıralayacağımız 5 yöntem yaygın olarak kullanılmaktadır.

Elektrokoter Yöntemi
Koter olarakta isimlendirilen bu yöntem sağlık alanında çoğu problemin tedavisinde kullanılmakla beraber kesici alet olarak da tercih edilmektedir. Siğillerin ise buharlaştırılarak yok edilmesinde kullanılmaktadır. Cihazın elektrik enerjisini ısı enerjisine dönüştürme özelliğinden yararlanılır. 1-2 dakika kadar kısa bir sürede vak’alar yok edilebilir.

Radyo Frekans Yöntemi
Varis, ben ve nasır gibi daha bir çok vak’anın tedavisinde tercih edilen diğer bir avantajlı yöntem ise RF yani radyo frekans yöntemidir. Elektrik enerjisinin radyo dalgalarına dönüşmesine olanak veren bu cihaz ile vak’alar buharlaştırılarak yok edilmektedir.

Krioterapi Yöntemi
Çoğunlukla dermatoloji uzmanlarının sıklıkla kullandığı tekniklerden biri olan krio ile siğillere sıvı azot enjekte edilir ve böylece donması sağlanır. Donan vak’a bir süre sonra çürüyerek kopmaktadır. Yalnız bu teknik can yaktığı gibi maalesef cilt üzerinde çukurluk oluşumuna da yol açabilir. Bunun yanı sıra tek seans yeterli olamayabilir.

Lazer Yöntemi
Estetik cerrahi uzmanlarının sıklıkla kullandığı yöntemlerden biridir. Yüzeysel vak’alarda etkilidir ancak kabarık olan vak’alar da maalesef ki çok başarılı olduğu söylenemez.

Siğil Ameliyatı
Klasik ameliyatlar da olduğu gibi bu ameliyatta da vak’a kesilerek alınır. Günümüzde ameliyatsız yöntemler avantajlı, ekonomik ve daha başarılı olduğu için ameliyat önemini yitirmiştir.

Updated: 8 Kasım 2018 — 15:38

14 Soru Var

Doktora Sor
  1. Merhaba hocam benim ayaklarımın altında çıkmış yürümekten artık zorlanıyorum bana bir çare gün gittikçe nasırlar çoğalıyor nasıl bir tedavi öneriyorsunuz

1. Doktorunuz

Medikal tedavilere dirençli nasır ve plantar siğil için radyofrekans ile çok başarılı tedaviler uyguluyoruz. Bunun için http://www.nizamkurtdere.com sayfasında radyofrekans ile nasır tedavisi yazısına bakıp ayrıntılı bilgi video görüntülerine ulaşabilirsiniz.
      Op.Dr.Nizam KURTDERE

2. Ayça

Pardon rahatsız ettiğim için özür dilerim ama rf yöntemi çok acıtırmı ve de yapıldıktan ne kadar sonra gider siğiller ve yine aynı bölgede tekrar çıkarmı

1. Doktorunuz

RF ile tedavide rahat uygulanıp doz belirlenebildiği için çevre doku hasarı hemen hemen hiç olmaz ,buna bağlı olarak iyileşme de daha hızlı olur. Eğer tamamen alınabilmişse tekrar çıkmaz. Kliniklerimizde siğil tedavisini RF ile yapıyoruz

3. Ceren

Hocam merhaba parmağımdaki siğile dondurma işlemi yaptırdım ve o bölge şişti morardı aynı zamanda da acıyor bu normal mi normalse ne zamana geçer yardımcı olur musunuz

1. Doktorunuz

Dondurma işleminde çevresel doku hasarı fazla oluyor,iyileşme süreci bünyenize bağlı, uzun sürebilir. Acı hissetmeniz normal.

4. Leyla

Merhaba hocam benimde ayakparmalarımin altında biraz büyüdü kaşinma ve acıması başladı neyapabilirim bu siğili

1. Doktorunuz

Tedavisi çok basit ve kolay. RF ile tedavi edebiliriz. Boşuna acı çekmeyin, ertelemeeyin ,siğil hızlı yayılır ve bulaşııcıdır.05426210888 nolu telfona whatsapptan fotoğraf gönderebilir,extra bilgi ve randevu alabilirsiniz

5. Oguz

Merhaba bende 4 5 tane idi bunu buz spreyiyle Yakut’lar ama gene çıktı şuanda 30 tane civarında oldu ama işlemi acıyor anastazi yapıp acı çekmeden yapabiliyormuyuz

1. Doktorunuz

RF ile tedavi de pek acı olmaz. Anestezi yerine bence tedavi yöntemini araştırmalısıınız. Dondurma ile tedavide nüki çok sık görülür, Biz ayrıca tedaviden sonra 1 yıl boyunca hastalığın takibini yapıyorz

6. Ayça

1. Doktorunuz

Anlattıklarınız kondilom düşündürüyor, kondilom daha çok cinsel temasla bunun yanısıra hijyenik olmayan tuvaletlerden de buluşabilir. Tedavisini ertelemeyin, hem bulaşır hem de hızla yayılabilir

7. DOĞAN KOCAKAYA

Öncelikle hayırlı çalışmalar diliyorum. Ve çok utanarak ve özür dileyerek direk sormak istiyorum. Benim penir bölgemde yaklaşık 9 10 tane kadar küçük et parçacıkları şeklinde siğiller mevcut. Verrutol siğil yakıcı ilacı kullanmama rağmen yineledi 3 defa ve bunun için ne yapabilirim bu konu hakkında hem fiyat hem bilgi almak istiyorum. Çok özür dilerim rahatsız ettiğim için kusura bakmayın. Sizden ricam yardımcı olur musunuz?

merhaba Doğan bey
      siğil tedavisini RF ile yapıyoruz.1 yıl boyuncada takibini yapıyoruz.ücret ve extra bilgi için 05426210888 nolu telefona whatsapptan yazabilir yada arayabilirsiniz